Abstract
Rapid advancement of information and communication technologies enables to produce more mobile devices. Most of distance education students need access to study materials, communications tools and further learning means not only at home and in their working place, but for example on business trips. The aim of this paper is to present possibilities of mobile technology in teaching informatics and programming. According to the results of surveys carried out in primary, secondary schools and universities. We can say that mobile devices are increasingly used in learning. Results of surveys and experiments show that mobile devices can enhance the teaching of Computer Science, Programming and Algorithms. The paper describes the experience of teaching and the development of mobile applications, applications for teaching and for users with special needs.
บทคัดย่อ
ความก้าวหน้าอย่างรวดเร็วของเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสารสามารถสร้างสิ่งที่เป็นมากกว่าอุปกรณ์เคลื่อนที่แบบไร้สาย นักเรียนทางไกลจำนวนมากต้องการที่จะเข้าถึงอุปกรณ์การศึกษา เครื่องมือในการสื่อสาร และอุปกรณ์การเรียนอื่นๆที่ไม่ใช่แค่ที่บ้านและที่ทำงาน แต่รวมถึงในระหว่างการเดินทางไปทำธุรกิจ (เป็นตัวอย่าง) จุดมุ่งหมายของบทความนี้คือการเสนอแนวทางที่เป็นไปได้ของเทคโนโลยีอุปกรณ์เคลื่อนที่ในการสอนสารสนเทศและออกแบบโปรแกรม (programming) ตามผลการสำรวจในโรงเรียนระดับประถมศึกษา มัธยมศึกษา และมหาวิทยาลัย เราสามารถกล่าวได้ว่าอุปกรณ์เคลื่อนที่แบบไร้สายสามารถใช้เพื่อเพิ่มการเรียนรู้ได้ ผลการสำรวจและการทดลองแสดงให้เห็นว่าอุปกรณ์เคลื่อนที่แบบไร้สายสามารถเสริมสร้างการสอนในวิชาวิทยาศาสตร์คอมพิวเตอร์ (Computer Science) การออกแบบโปรแกรม (Programming) และ อัลกอริทึ่ม (Algorithms) บทความได้อธิบายประสบการณ์ในการสอนและการพัฒนาแอพพลิเคชั่นในอุปกรณ์เคลื่อนที่ (พกพา) ซึ่งเป็นแอพพลิเคชั่นสำหรับการสอนให้กับผู้ใช้ที่มีความต้องการเฉพาะด้าน
Download full text in PDF (บทความต้นฉบับ)
Download in PDF (บทความแปล)
References
FOJTÍK, R., HABIBALLA, H.: Mobile technologies and distance education. Proceedings of E-Learning Conference. Gent, 2005. s. 27-32. [2005-09-06]. ISBN 90-70963-92-2.
FOJTÍK, R.: (2014) Educational and communication software for users with special needs. Proceedings of International Conference e-Learning’11.
Bukurest: Editura ASE, 2011. s. 70-74. [2011-08-25]. ISBN 978-606-505-459-2.
KUKULSKA-HULME, A., TRAXLER, J.: (2014) Mobile Learning, Routlende 2005, ISBN 0-415-35739-X.
PACHLER, N., COOK, J., BACHMAIR, B.: Mobile Learning, Springer 2010, e-ISBN 978-1-4419-0585-7.
☆Peer-review under responsibility of the Organizing Committee of CY-ICER 2014.
Copyright © 2014 Elsevier Ltd.
นางสาวปาลญา สุวาส รหัสนิสิต 6014650741
นางสาวพัชราภรณ์ พลพิทักษ์ รหัสนิสิต 6014651624
นางสาวมนัสนันท์ สระบัว รหัสนิสิต 6014651632
Download full text in PDF (บทความต้นฉบับ)
Download in PDF (บทความแปล)
References
FOJTÍK, R., HABIBALLA, H.: Mobile technologies and distance education. Proceedings of E-Learning Conference. Gent, 2005. s. 27-32. [2005-09-06]. ISBN 90-70963-92-2.
FOJTÍK, R.: (2014) Educational and communication software for users with special needs. Proceedings of International Conference e-Learning’11.
Bukurest: Editura ASE, 2011. s. 70-74. [2011-08-25]. ISBN 978-606-505-459-2.
KUKULSKA-HULME, A., TRAXLER, J.: (2014) Mobile Learning, Routlende 2005, ISBN 0-415-35739-X.
PACHLER, N., COOK, J., BACHMAIR, B.: Mobile Learning, Springer 2010, e-ISBN 978-1-4419-0585-7.
☆Peer-review under responsibility of the Organizing Committee of CY-ICER 2014.
Copyright © 2014 Elsevier Ltd.
นางสาวปาลญา สุวาส รหัสนิสิต 6014650741
นางสาวพัชราภรณ์ พลพิทักษ์ รหัสนิสิต 6014651624
นางสาวมนัสนันท์ สระบัว รหัสนิสิต 6014651632
0 ความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น